Tuesday, March 25, 2014

Terkesan dari tragedi MH370

 
My deepest condolence to all family members of passengers and crew MH370.
 
 
Satu Malaysia terkesan dengan tragedi yang menimpa MH370.
From the first day I heard the news of missing aircraft on 8 March 2014, saya percaya masih ada ruang untuk mereka semua selamat. Dan sehingga PM mengumumkan berita pada jam 10.00malam,  24 March 2014, saya masih percaya masih lagi ada ruang buat mereka semua selamat.
 
Bukankah, tiada penemuan bukti pesawat dan juga bukti mayat dijumpai?
Mereka cuma hilang. Hilang. Hilang.
 
Tapi, bila saya kaji semula Indian Ocean tu dalamnya adalah 3600m, saya cuma mengharapkan masih ada keajaiban yang akan berlaku.
 
Bila saya dimaklumkan yang last location of MH370 detected itu adalah satu kawasan terpencil dan paling sunyi di dunia, I repeat, di dunia, Allah hu Akhabar, saya percaya Allah ada perancangan yang lebih baik buat mereka semua.
 
 
Sedih. Sebak.
Walaupun, tidak seorang pun yang saya kenal yang terlibat dalam tragedi MH370.
Tapi itulah, kita manusia dikurniakan dengan rasa simpati yang sangat tinggi.
Walau apa pun kepercayaan agama, walau apa pun pemahaman politik, walau apa pun kaum dan bagsa, kita semua terkesan dengan tragedi yang menimpa MH370 ini.
 
 
Terlalu banyak spekulasi.
Terlalu banyak persoalan yang tiada jawapannya.
Yang pasti, Allah tahu kesemuanya.
Janji Allah itu pasti.
Bila Dia berkehendakkan sesuatu, maka jadilah ia.
Dan, Dia adalah sebaik-baik perancang.
 
 
Al-Fatihah.

1 comment:

  1. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete